Zoek
Sluit dit zoekvak.

Adoptiecoach bereidt WBO Wonen goed voor op nieuw telefoniesysteem

De Oldenzaalse woningcorporatie WBO Wonen heeft de beschikking over een nieuw telefoniesysteem. Bijzonder aan dit project is de inzet van een adoptiecoach. WBO is afgelopen week gemigreerd naar de nieuwe telefonieomgeving.

Het invoeren van een nieuw telefoniesysteem gaat niet altijd zonder slag of stoot, is de ervaring. Vandaar dat Telecomvisie in de offerteaanvraag voorwaarden stelde aan de adoptie van het systeem.

Leverancier Loogisch pakte die eis goed op. Naast een projectleider en een engineer werd ook een adoptiecoach ingezet. Ellen Scholten Linde heeft de medewerkers voorbereid en ze heeft verteld over de veranderingen en voordelen van het nieuwe systeem.

Geen hakken in zand

“In het verleden kwam het maar al te vaak voor dat medewerkers enkel een training kregen en dat was het. Ze werden er niet bij betrokken en vaak was het resultaat dat ze de hakken in het zand zetten; zij waren dan bepaald niet bereid om mee te werken aan het nieuwe systeem,” aldus Patrick Kuipers. “Dankzij de inzet van de adoptiecoach wordt dit systeem beter geaccepteerd. Iedereen is goed voorbereid en ze weten allemaal wat ze er persoonlijk aan hebben. Hierdoor wordt de verandering gemakkelijk gedragen en de nieuwe telefonieoplossing meer omarmd.”

Het nieuwe telefoniesysteem

De woningcorporatie wilde de bereikbaarheid verbeteren en de nieuwe situatie meteen goed inrichten voor het klantcentrum, de kantoormedewerkers en de vaklieden (monteurs).

Bij de inrichting van de nieuwe telefonie staat de huurder centraal. Het telefoniesysteem is gekoppeld aan klantkaarten, waardoor in het klantcentrum direct alle nuttige informatie van de bellende huurder in beeld verschijnt; praktisch voor zowel de huurder als de medewerker.

Gewaardeerde coach

WBO Wonen en Telecomvisie konden de inzet van de adoptiecoach van Loogisch bijzonder waarderen; coach Ellen Scholten Linde deed het goed.