Search
Close this search box.

Klantkaart: alle info meteen in beeld

Je belt met de gemeente (of de tandarts, verzekeraar, woningcorporatie) en zonder dat je duidelijk je naam hebt genoemd, zegt degene aan de lijn: ‘Dag mevrouw Jansen, betreft het een vraag over uw vergunning van voor de dakkapel?’
Is dat knap van de telefoniste? Nee. Dan sta je dus op een klantkaart.

Een klantkaart is onderdeel van een database waarin alle klantgegevens bewaard worden. De klantkaart is gekoppeld aan een telefoonnummer, dus bij bedrijven die met klantkaarten werken, ‘poppen’ de gegevens van de beller op in beeld. Kreeg je vroeger nog vragen als ‘Mag ik uw verzekerdennummer?’, dat is nu niet meer nodig.

Klantkaart voor allerlei bedrijven

Klantkaarten worden gebruikt door allerlei bedrijven. Telecomvisie implementeerde de klantkaart onder meer bij woningcorporaties. Voor hen was het introduceren van een nieuw telefoonsysteem meteen een kans om de communicatie met huurders te verbeteren. De klantkaart is daar belangrijk onderdeel van.

Klantkaart in CRM

De klantkaart is gekoppeld aan een CRM-systeem waardoor de eerste lijn meteen klaar is om te acteren, om in actie te komen naar aanleiding van een vraag van de beller. Alle beschikbare info is immers al voorhanden. Dat scheelt tijd, levert efficiëntie op en levert prettige, constructieve gesprekken op.

Meer weten?

Weten wat een klantkaart voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Telecomvisie implementeert klantkaarten in CRM-systemen.